Selvbetjening for abonnenter

[maxbutton id="1"] I selvbetjeningen kan du administrere dit abonnement, for eksempel ændre perioder, tilmelde nyt betalingskort eller opsige.

300 mødte op med 3000 spørgsmål

Omkring 300 Nordhavnsbeboere strømmede til Nabomødet med By & Havn 3. marts. Mødet var arrangeret med syv temaborde og ingen fælles oplæg. Den nye markedsplads-dialog så ud til at passe deltagerne godt. By & Havn vil fortsat lave forsøg for at finde den bedste mødeform.

Hvilke træer og planter kommer der på Hamborg Plads? Kan man dreje vil venstre fra Kalkbrænderihavnsgade i det nye kryds ved Århusgade? Hvornår rives Posthallen ned? Hvad betyder det at Sandkaj bliver til et havnebad? Hvornår kommer næste parkeringshus?

Disse og omkring 2995 andre spørgsmål regnede ned over temabordene i GUBIs Showroom i Pakhus 47 på Sundmolen, da By & Havn endnu en gang afholdt nabomøde i tirsdags. Knap 300 havde tilmeldit sig mødet.

Denne gang var der ingen oplæg fra cheferne i By & Havn. Deltagerne gik  direkte til temabordene og stillede deres spørgsmål. Og her fandt de  ikke kun medarbejdere fra By & Havn. Som noget nyt deltog også repræsentanter fra Metroselskabet, Københavns Kommune, PFA, NREP, BIG, Projektselskabet Kronløbsøen P/S, Nordhavn IF og den lokalhistoriske forening. 

Ved indgangen stod Michelle klar ved et børnebord med tegnegrej til børnene, og hver time hentede   medarbejdere fra selskabet Holo folk til guidet tur i garagen med selvkørende elbus i Pakhus 53.

Mange kommer for at få svar på et eller to helt specifikke spørgsmål. På denne her måde kan de hurtigere få svar, siger Adm. direktør Anne Skovbro fra By & Havn.

By & Havn vil nu evaluere mødet, og overveje hvordan næste mødes skal organiseres. Med 300 tilmeldte er det i hvert fald sikkert, at beboerne i Nordhavn gerne vil have naomøderne. Vi prøver os nu frem for at finde den rigte form, siger hun. 

Hamborg Plads
Især i den første time af mødet var der trængsel ved alle de syv borde, og spørgsmålene regnede ned over værterne. Nordhavn Avis havde ikke en chance for at høre dem alle. 

En ældre herre gik målrettet hen til temabordet Fritid & Byrum, Parker og Havneliv og sagde: Jeg skal blot høre om beplantningen på Hamborg Plads?

Spidsen på Redmolen
Ved temabordet Århusgadekvarteret, Mamormolen og Redmolen kunne ma se en model af projekt ‘Spidsen’ på Redmolen, hvor der i de næste tre år skyder boliger, et hotel og en et kontorbyggeri op. Folke kiggede ned den store runde kontorbygning som fik tilnavnet ‘hatteæsken’. 

Vi mærker en stor nysgerrighed, og folk er ret glade for, at Redmolen også bliver et offentligt område med promande langs kajen og en lille park, sagde Mikael Fogemann, direktør for danske ejendomme i PFA. 

En beboer spurgte dog også til trafikforholdene i Helsinkigade under byggeriet, hvor mange lastbiler skal køre  gennem Århusgadekvarteret. Han fik at vide, at man ville forsøge at  sejle byggematerialerne ud til Redmolen, men at tung trafik gennem kvarteret ikke kunne undgås. 

Metroen kommer
Ved temabordet Trafiksikkerhed, Parkering & Metro var der også fuld tryk på spørgelysten. alle glæder sig til at metroen åbner 28. marts, men mange var forvirrede over adgangsforholdene til metroen og til Nordhavn S-tog station. Repræsentanter fra Metroselskabet viste og forklarede om den nye tunnel under Kalkbrænderihavnsgade og det nye kryds ved Århusgade. De viste, hvor adgangen til Nordhavn metrostation anlægges på Nordhavn Plads. Adgangen bliver en midlertidig løsning, imens der bygges på alle byggefelterne rundt om pladsen i de kommende år.

Lyskryds
Der var stor tilfredshed hos mange beboere over at lyskrydset Helsinkigade/Southamptongade meget snart kommer op. Men en beboer spurgte også til om der ville komme et lyskryds ved Helsinkigade/Sundkrogsgade, for ‘det er jo her at mange forældre og børn skal over når de skal på cykel til og fra Østerbro. Hertil var svaret, at det er Københavns Kommune som har ansvaret for krydset, og at der ikke p.t. var nogen planer om lysregulering. 

Førerløs bus
Imens deltagerne flokkedes om temabordene, stod medarbejdere fra Holo klar til at afhente gæster til en gudiet tur til Nordhavns kommende  førerløse elbus i Pakhus 47. Bussen har før været vist frem, og står stadig i garagen, men i disse dage er der premiere på det første forsøg i Danmak med en førerløs bus – i Aalborg – er senere på året bliver det så Nordhavns tur til at få sin egen hyperlokale buslinie. Efter et par timer begyndte presset på bordene at tage af. De fleste deltagere gik hjemefter at have fået svar på deres spørgsmål. Så nu var der tid til lidt længere samtaler med naboer og venner. Efter en hektisk aften i Nordhavns tegn.

Du skal have abonnement for at læse denne artikel



Få adgang til Nordhavn Avis - Første måned på gratis prøve

Close

Translate »