Selvbetjening for abonnenter

Gå til Selvbetjening I selvbetjeningen kan du administrere dit abonnement, for eksempel ændre perioder, tilmelde nyt betalingskort eller opsige.

“Forsvind fra området” og “F..ck you” råbte p-vagten efter beboer

Parkeringsvagter fra APCOA optrådte truende og forfulgte en far med sit barn, da han påpegede, at vagterne havde parkeret deres egen bil ulovligt. Nu har han fået en undskyldning fra selskabet. 

Fredag  1. maj 2026 observerede ‘BD’, at en parkeringsvagt fra APCOA parkerede sin bil ulovligt tæt på hjørnet af Antwerpengade og Göteborg Plads.
“Da jeg påtaler over for vagten, at det ikke er i orden, at han parkerer ulovligt for derefter at gå ud og give folk bøder, påstår vagten, at han “må godt” parkere ulovligt, fordi det er et privat område,” fortæller BD. som  ønsker at være anonym i denne artikel. Nordhavn Avis kender hans identitet.

“I stedet for at parkere lovligt fulgte han mig og min familie, truede os og forlangte, at vi forlod området, med en række ukvemsord og truende adfærd. Jeg gjorde det dog klart over for ham, at han ikke må optræde som en myndighed og ikke har hjemmel til at anvise, om folk må være i området eller ej,” fortæller BD.

Vendte tilbage med en kollega
Ca. 10‑15 minutter senere stod BD udenfor burgerbaren Jagger med sin 1½‑årige datter og ventede på den mad, som han havde bestilt.
“Vagten kommer tilbage med en anden vagt og truer mig yderligere. Her må jeg igen minde ham om, at han ikke har myndighed eller hjemmel til at opføre sig sådan. Dette bliver mødt med et “Fuck you”, hvorefter vagten går over til sin bil, som stadig holder ulovligt, og kører væk”.
BD tilføjer, at både han og andre beboere i Århusgadekvarteret tidligere har set APCOA‑vagter parkere ulovligt i området, hvorefter de går ud og udsteder bøder. 

Dårligt signal
“Det sender kort sagt et ret dårligt signal til beboerne og gæsterne i Nordhavn, at p‑vagterne parkerer som de vil. Dertil kommer, at jeg personligt har oplevet en vagt grine af en person, der havde fået udstedt en bøde”.
BD har skrevet et klagebrev til APCOA samt Grundejerforeningen Århusgadekvarteret, som APCOA har kontrakt med. Han ønsker i sit klagebrev, at Grundejerforeningen sikrer at reglerne for privat parkering overholdes af alle – herunder og særligt af parkeringsvagterne.

»Vagten kom tilbage med en anden vagt og truede mig yderligere. Her måtte jeg igen minde ham om, at han ikke har myndighed eller hjemmel til at opføre sig sådan. Dette blev mødt med et “Fuck you”, hvorefter vagten gik over til sin bil, som stadig holdt ulovligt, og kørte væk”.

Svar fra APCOA
BD har modtaget svar fra APCOA:
“Jeg er ked af at høre om den episode, du beskriver… Det er meget beklageligt at opleve en situation, hvor vores medarbejderes adfærd falder så langt fra vores standarder… Vi ser alvorligt på alle henvendelser af denne karakter, og har ingen tolerance overfor truende eller uprofessionel opførsel”, skriver selskabet blandt andet.

APCOA vil nu tage en dialog med de involverede medarbejdere “med henblik på at afdække og håndtere situationen”. Men de kan af hensyn til gældende regler  om fortolighed og persondata – ikke give besked om “udfaldet af den interne behandling”.

Grundejerforeningen Århusgadekvarteret skriver til avisen, at foreningens “forventning er, at APCOAs p-vagter udviser professionel adfærd… Vi kontaktede APCOA, da vi blev bekendt med sagen, og de handlede på den med det samme”.

Forventer konkret handling
 “Ud fra hvad APCOA skriver, bliver min klage taget seriøst, hvilket er godt,” siger BD.
“Men jeg forventer, at der følger konkret handling på det, som både grundejerfoeningen og APCOA skriver, så beboerne i området kan have tillid til, at p‑vagterne opfører sig ordentligt”.

Du skal have abonnement for at læse denne artikel Få adgang til Nordhavn Avis - Første måned på gratis prøve
Close

Translate »