ISTID er rykket midlertidigt ud af Göteborg Plads, og ind er kommet Blank Space Market. Mød Theresa, som står i spidsen for et mødested for fødevareindustrien.
Nordhavn var hurtige til at lære ISTID at kende, men nu er deres lokale på Göteborg Plads 10 indtaget af Blank Space Market. ISTID fortsætter med at være en del af stedet og vil bruge faciliteterne til at udvikle deres brand og lave is. Men hvem er så Blank Space Market? Theresa Blank Schjønning smiler til spørgsmålet, som hun tydeligvis har fået nogle gange.
Vi er et mødested for folk fra fødevareindustrien. Vi laver events, talks, præsentationer og vi vil gerne facilitere møder mellem for eksempel eksperter og fødevareindustriens aktører med inspiration og uddannelse, siger hun.
Desuden kan fødevarebranchens folk teste produkter i det store køkken, som Blank Space Market er udstyret med på Gøteborg Plads
Hvorfor lige fødevarer?
Oprindeligt er Theresa fra Tyskland, hun foretrækker at tale engelsk her i Nordhavn. Hun studerede i Danmark, hvor hun mødte Kasper fra reklamebranchen, og de to startede i begyndelsen af året Blank Space Projects, som er opkaldt efter dem selv og deres fælles mellemnavn. Theresa har en master i Management of Business Processes. Men hvad har det med mad at gøre?
Det var faktisk et tilfælde, at det blev mad, men som en del af min uddannelse startede jeg på et tidspunkt et popup-bageri, som senere blev til en virksomhed, der markedsførte fødevarer. Det blev grundlaget for Blank Space Market. Fra den platform kan Blank Space Projects hjælpe fødevareindustriens aktører med support, strategi, events og forretningsudvikling.
Bygger broer
Kasper Blank Schjønning, som hendes mand hedder, kommer fra den digitale del af reklamebranchen og har arbejdet intensivt med markedsføring, strategi og indhold.
De kompetencer kan Blank Space Projects kunder nu få glæde af.
Vi skal for eksempel i gang med at markedsføre et amerikansk brand, som laver emballage, blandt andet laver de brødposer, siger Theresa og lægger en flyer frem på bordet, som viser lækkert design med bæredygtig profil.
Vi vil gerne bygge bro mellem den danske fødevareindustri og den amerikanske og den tyske, som er mit hjemland, siger hun og understreger, at fødevarer skal forstås meget bredt. Det kan være mad, drikke, emballage og i det hele taget alt hvad der relaterer sig til den branche. Desuden må det også gerne gå den anden vej, for Blank Space vil meget gerne hjælpe danske virksomheder med at eksportere til for eksempel USA.
Hvad med de lokale?
Men hvad kan Blank Space Market gøre for Nordhavn, som de har valgt at drive forretning fra?
Theresa lyser op i et smil. For det første elsker hun det lokale, de har overtaget efter ISTID. Desuden mener hun, at Blank Space Market har masser at byde på for de lokale.
Faktisk en del! De lokale kan komme ind og lære vores brands at kende. De kan købe tingene eller komme til events.
Blank Space Market har allerede en del brands, som ligger til skue i forretningen. Smukke keramiske kaffetragte, kaffeposer, vin, kogebøger og udenlandske magasiner med et benhårdt fokus på fødevarer. Events for lokale kommer der også. Foreløbig håber Blank Space Market at gennemføre workshops i efterårsferien, ligesom der tidligere har været kimchi-workshop, som flere lokale nordhavnere deltog i.
Vi har en meget åben dør, og folk er altid velkomne til at kigge ind og se vores sted eller snakke om mad, smiler hun.