Nordhavn er moden til streetfood – det første er åbnet på ‘stranden’ foran Docken på Færgehavnsvej.
Joshua Yasin driver hele markedet og alle madvognene:
“En gang i mellem må man bare tage chancen – og denne her mulighed ville jeg ikke glippe”, siger han.
De første seks madvogne er på plads, og salget af indisk, mexikansk og tyrkisk mad er i gang. På denne tirsdag er der måske ikke så mange kunder på ‘stranden’ ved Docken lige ud til Øresund. Men Docken Street Food har også kun været åben i tre dage. Flere vogne er på vej, der er bestilt borde- og bænkesæt, og kulørte lamper. Men de kommer først på plads når coronasituationen tillader det.
Og frem for at bruge mange penge på store reklamer, tror aktørerne bag markedet på mund-til-øre metoden. Det nye Streetfood spot i København skal nok blive et hit til sommer.
“Mange siger: Det går ikke, Joshua! Men det gør det. Bare vent og se”, siger Joshua Yasin, som på egen risiko driver alle vognene og har ansat alt personalet på Docken Streetfood.

Ingen naboklager
Foran madvognene ved Docken kan folk sidde lige ned til vandet og se over til Tuborg Havn og ud til Øresund.
“Her er ingen naboer, som bliver generet af larm. Hvis vi får klager skal de da komme derovre fra!” siger Joshua og peger ud på den svenske ø Hven.
Spicy India
Joshua er uddannet psykolog, og har også arbejdet i plejesektoren, men får fem år siden besluttede han sig for at gå 100% ind i streetfood og afprøve sine drømme om det bedste streetfoodmarked. I et par år har hans egne ‘Spicy India’ vogne kørt Danmark tyndt hver sommer. Han har tidligere været med til at arrangere ‘Mad rundt om Søerne’ i København.
“Jeg tror at mulighederne er rigtig gode herude. Det bliver det nye sted, som alle skal ud at se. Der er jo allerede mange som tager ud på Nordhavn for at gå ture og fiske. Til sommer kan vi forhåbentlig lave koncerter”, siger Joshua.
Han er inspireret af det store streetfoodmarked på Papirøen, og senere det på Reffen, men vil noget lidt andet.
“Det kan også blive for stort, og der kan komme for mange vogne, så hver enkelt vogn har for lidt omsætning. jeg tænker i lidt mindre formater, hvor der er mere plads til at hænge ud, og hvor medarbejderne også kan trives”, siger Joshua Yasin.