På Københavns Rådhus fik vi konservative i Økonomiudvalget i tirsdags 21. april flertal for at udskyde opkrævningen af den erhvervsskat, der hedder dækningsafgiften. Den udskydes til næste år.
Der er tale om et beløb på knap en halv milliard kroner. Formålet er at redde og bevare så mange københavnske arbejdspladser som muligt.
Vi konservative frygter mange konkurser, hvis Københavns Kommune vil hive en halv milliard ud af restaurationer, caféer og turistbranchen her og nu, hvor de er i knæ pga Corona.
Vi må gøre alt for at redde og bevare jobs. Det betyder meget for at skabe tryghed i de mange hjem, at man fortsat har en indtægt og et arbejde at stå op til.







