Ud af over 80 indstillede køkkener og otte finalister vandt noon i Nordhavn DM i Frokostordning 2026. Mesterskabet blev afgjort tirsdag 6. maj i DGI Byen.
Dommerpanelet bag kåringen rummer nogle af Danmarks tungeste gastronomiske navne: Ole Troelsø, gastronomi-redaktør på Børsen, Michelin-kok Mikkel Marschall, Thomas Pasfall – kåret som Årets Kok i år 2000 – Philip Kløvborg Grønkjær, Head of Brønnum Food Lab med Michelin-erfaring fra Kadeau, samt Liselotte Kira Gregers Andersen, selvstændig kok og forfatter bag Kokken på Kanten.
noon, der har køkken og kantine på Sundmolen, blev grundlagt for fem år siden af Carl Johan Paulsen, Ida Marie Banke André og Karlos Ponte. Bag menukonceptet står mere end 30 kokke – de fleste med en eller flere Michelin-stjerner – der har bidraget med opskrifter fra hele verden. Resultatet er autentiske, varierede og inspirerende måltider med et højt ambitionsniveau og en personlig historie bag hver ret.
Noon benytter 100% økologisk kød og brød, 40-50% plantebaserede kuverter, og har et CO₂-aftryk på gennemsnitligt 1,0 kg per kg indkøb og en gennemsnitlig kundelivstid på 22 måneder. I dag leverer noon mad til 3500 gæster per dag og driver desuden kantiner.
For medstifter Carl Johan Paulsen er markerer sejren et velfortjent fokus på branchen:
“Det er fantastisk, at der endelig kommer et skarpt lys på frokostordningen som gastronomisk disciplin. Den fortjener et løft – ikke bare fordi det handler om gode oplevelser for dem, der spiser, men fordi vi her taler om store volumener mad hver eneste dag. Det giver os en unik mulighed for at gøre en reel forskel, både hvad angår kvalitet og bæredygtighed. Indflydelsen kan være enorm, hvis vi tager det seriøst.”








