Selvbetjening for abonnenter

[maxbutton id="1"] I selvbetjeningen kan du administrere dit abonnement, for eksempel ændre perioder, tilmelde nyt betalingskort eller opsige.

Nye kraner klar til ny containerterminal

Otte nye ‘hybridkraner’ blev 27. maj overdraget til Copenhagen Malmö Port (CMP). De skal bruges på den nye containerterminal i Nordhavn, men er først grundigt testet på den nuværende containerterminal.

De nye kraner fra Kronecranes drives af fossilfri HVO100* biodiesel i stedet for fossil diesel, og anvender moderne hybridteknologi, der bruger betydeligt mindre brændstof end tidligere udstyr. CMP har et mål om at opnå klimaneutralitet i virksomheden inden 2025.

De nye ‘straddle carriers’ kan desuden løfte containere ‘1-over-3’, i modsætning til dem, der i øjeblikket bruges på den eksisterende terminal, som løfter ‘1-over-2’. Det betyder, at flere containere kan opbevares i samme område.

I begyndelsen af 2025 vil Konecranes også levere to elektriske STS-kraner (ship-to-shore-kraner) til CMP til den nye terminal i Ydre Nordhavn.
By & Havn, en af CMP’s ejere, er bygherre på containerterminalen, mens CMP står for udstyret og driften af terminalen.

“Vi er glade for, at Konecranes har opfyldt missionen og leveret de nye straddle carriers hurtigt, så vi kan bruge dem allerede i dag,” siger Povl Dolleris Røjkjær Ungar, COO, Copenhagen Malmö Port.

Du skal have abonnement for at læse denne artikel



Få adgang til Nordhavn Avis - Første måned på gratis prøve

Close

Translate »